» PAYMENT GATEWAY » PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM
PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM
Untuk makluman tuan/puan, Universiti mensasarkan pembayaran hutang Universiti melalui Sistem Payment Gateway dilaksanakan sepenuhnya mulai tahun 2024.
Nota:-
Sila gunakan pelayar chrome bagi memastikan kelancaran pembayaran.
Sila hubungi pegawai bertanggungjawab jika tiada pengetahuan berkenaan maklumat invois.
BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF
BAYARAN BALIK PECAH KONTRAK STAF
Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah:
1. Sila tuan/puan klik pada butang "BUAT BAYARAN/MAKE PAYEMENT";
2. Sila tuan/puan isi ruangan “BAYARAN KEPADA/PAYMENT FOR” dengan klik pada pilihan “BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF;
3. Sila masukkan “NAMA PEMBAYAR/PAYER NAME” dan “NO. INVOIS/INVOICE NO.” seterusnyaklik butang “SEMAK” bagi menyemak maklumat yang dimasukkan tepat;
4. Sila lengkapkan maklumat yang ditandakan *;
5. Sila klik pada butang "BAYAR/PAY" untuk transaksi selanjutnya; dan
6. Resit Rasmi Pembayaran akan dijana dan diemelkan kepada tuan/puan sejurus transaksi pembayaran selesai.
Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah: