PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM | OFFICE OF THE LEGAL ADVISOR
» PAYMENT GATEWAY » PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM

PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM

 

Untuk makluman tuan/puan, Universiti mensasarkan pembayaran hutang Universiti melalui Sistem Payment Gateway dilaksanakan sepenuhnya mulai tahun 2024.

Nota:-

  • Sila gunakan pelayar chrome bagi memastikan kelancaran pembayaran.
  • Sila hubungi pegawai bertanggungjawab jika tiada pengetahuan berkenaan maklumat invois.

 

BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF

BAYARAN BALIK PECAH KONTRAK STAF 

Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah:

 

https://paygate.upm.edu.my/action.do?do=&bahasa=bi

 

1.    Sila tuan/puan klik pada butang "BUAT BAYARAN/MAKE PAYEMENT";

 

2.    Sila tuan/puan isi ruangan “BAYARAN KEPADA/PAYMENT FOR” dengan klik pada pilihan “BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF

 

3.    Sila masukkan “NAMA PEMBAYAR/PAYER NAME” dan “NO. INVOIS/INVOICE NO.” seterusnya klik butang “SEMAK” bagi menyemak maklumat yang dimasukkan tepat;

 

4.    Sila lengkapkan maklumat yang ditandakan *;

 

5.    Sila klik pada butang "BAYAR/PAY" untuk transaksi selanjutnya; dan

 

6.    Resit Rasmi Pembayaran akan dijana dan diemelkan kepada tuan/puan sejurus transaksi pembayaran selesai. 

Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah:

 

https://paygate.upm.edu.my/action.do?do=&bahasa=bi

 

1.    Sila tuan/puan klik pada butang "BUAT BAYARAN/MAKE PAYEMENT";

 

2.    Sila tuan/puan isi ruangan “BAYARAN KEPADA/PAYMENT FOR” dengan klik pada pilihan “BAYARAN GANTIRUGI PECAH KONTRAK STAF

 

3.    Sila masukkan “NAMA PEMBAYAR/PAYER NAME” dan “NO. INVOIS/INVOICE NO.” seterusnya klik butang “SEMAK” bagi menyemak maklumat yang dimasukkan tepat;

 

4.    Sila lengkapkan maklumat yang ditandakan *;

 

5.    Sila klik pada butang "BAYAR/PAY" untuk transaksi selanjutnya; dan

 

6.    Resit Rasmi Pembayaran akan dijana dan  diemelkan kepada tuan/puan sejurus transaksi pembayaran selesai.

 

UNTUK PERTANYAAN LEBIH LANJUT, BOLEH HUBUNGI:-

BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF

Puan Rasmas binti Husni

Tingkat 4, Bangunan Canselori Putra
Universiti Putra Malaysia
43400 Upm Serdang
Selangor Darul Ehsan

Tel: 03-9769 2045

Email : legal@upm.edu.my

 

BAYARAN GANTIRUGI PECAH KONTRAK STAF

Cik Fatin Amirah binti Abdul Azam

Tingkat 4, Bangunan Canselori Putra
Universiti Putra Malaysia
43400 Upm Serdang
Selangor Darul Ehsan

Tel: 03-9769 2043

Email : legal@upm.edu.my

 

 

Updated:: 22/03/2024 [fatin.azam]

MEDIA SHARING

BXMWNAl~