PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM | OFFICE OF THE LEGAL ADVISOR
CUSTOMER SATISFACTION SURVEY PPUU
Dear valued customer,
Office of theThank you. Legal Advisor (OLA), Universiti Putra Malaysia is committed towards providing quality services to meet customer satisfaction. Please provide your feedback on the services and facilities provided by PPUU.
Thank you.
» PAYMENT GATEWAY » PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM
PANDUAN UNTUK MEMBAYAR MELALUI PAYMENT GATEWAY UPM
Untuk makluman tuan/puan, Universiti mensasarkan pembayaran hutang Universiti melalui Sistem Payment Gateway dilaksanakan sepenuhnya mulai tahun 2024.
Nota:-
Sila gunakan pelayar chrome bagi memastikan kelancaran pembayaran.
Sila hubungi pegawai bertanggungjawab jika tiada pengetahuan berkenaan maklumat invois.
BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF
BAYARAN BALIK PECAH KONTRAK STAF
Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah:
1. Sila tuan/puan klik pada butang "BUAT BAYARAN/MAKE PAYEMENT";
2. Sila tuan/puan isi ruangan “BAYARAN KEPADA/PAYMENT FOR” dengan klik pada pilihan “BAYARAN BALIK PASCA SISWAZAH/GRF;
3. Sila masukkan “NAMA PEMBAYAR/PAYER NAME” dan “NO. INVOIS/INVOICE NO.” seterusnyaklik butang “SEMAK” bagi menyemak maklumat yang dimasukkan tepat;
4. Sila lengkapkan maklumat yang ditandakan *;
5. Sila klik pada butang "BAYAR/PAY" untuk transaksi selanjutnya; dan
6. Resit Rasmi Pembayaran akan dijana dan diemelkan kepada tuan/puan sejurus transaksi pembayaran selesai.
Bagi kelancaran proses pembayaran dan pengeluaran resit rasmi pembayaran yang dilakukan oleh tuan/puan, tuan/puan diarahkan untuk membuat pembayaran melalui Sistem Payment Gateway yang boleh dicapai melalui pautan di bawah: